Slapparfredag ?



Vaknade tidigt i dag. Klockan fem. Varmt och skönt i sängen och så fruktansvärt kissnödig. Bara att masa sig upp. Sen är man ju riktigt vaken. På med perkulatorn och brödrosten. Mediciner, värktabletter, kaffe och rostat bröd. Börjar bli liiite rörlig i rörelseapparaten. Dottern tog ut hundarna innan hon åkte till jobbet. Ingen av dom var särskilt intresserad av att gå ut, trots plusgrader. Blev lite tjat innan dom kom ur sängen. Jag förstår dom. Är aldrig så skönt i sängen, som när man måste gå upp.
Grått och disigt utanför, men plusgrader, som sagt. Inget uteväder än i alla fall. Blir lugnt i dag. Inga större projekt på gång. Lite småplock, som vanligt. Lite lagningsarbeten på min nya, fådda symaskin. Ja, jag vet att det inte heter så. Men har jag fått den, så är den fådd.
Nu blir det lite mer kaffe innan dagen kör i gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0