fortfarande tisdag

Har bäddat, duschat och tvättat håret. Diskat undan frukosten och alla glas. Hur kan det bli så mycket glas?? Plockade fram symaskinen och sydde hankar på ett lass badlakan. Började med LM:s byxor men hade ingen tråd i rätt färg så det får bli en inköpsrunda till Högsby nå´n dag. Pratat en sväng med L, som undrade om jag ville ha ägg. Naturligtvis, vill jag det. Så hon dyker upp i morgon. Får baka lite sockerfritt, som vi kan äta. Dåligt med sockerfritt på Konsum. Finns kanske inte så många diabetiker i Berga. I bland har jag hittat några torra kakor, men det känns inte som något jag vill äta.
Kalopsen står och puttrar på spisen. Blir bara godare ju längre den kokar. Skall slänga i lite lök och morötter om en stund, som får koka med sista timmen.
Mina mediciner, som jag beställde i går, kom i brevlådan i dag. Så smidigt att beställa över nätet och slippa köa på apoteket. Eftersom jag har frikort betalar jag bara frakten 29 kr. Det kan det vara värt.
Nu skall jag ta ut småskitarna, som ligger och sover fortfarande. Rambo har legat i knä´t en stund, men det blir lite knöligt att skriva samtidigt som man håller i honom. Så nu ligger han under överkastet. Bara ett öra som är synligt.
Återkommer senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0