Söndag morgon

Vaknade halv sex, efter att ha sovit hela natten. Märkligt. Var ju ett tag sedan det hände. Får se vad som händer framöver. Bäst att inte ta ut något i förskott. Värken är hanterbar i dag. Räckte med min vanliga dos av värktabletter. Plus morgonmedicin, kaffe och rostat bröd. Hundarna har varit ute och gjort det dom ska och gått och lagt sig igen. Det gör nog inte jag. Känner mig relativt utsövd men känner att det är lite huvudvärk på gång. Kan vara efter gårdagens lilla överkonsumtion. Av piller alltså. Tro för allan del inget annat.
Fick i alla fall gjort allt det jag skulle göra i går. Byxor och gardiner upplagda och kök och hall städade. Son med hundar och dotter stannade i stan. Kanske inte skall säga att det var skönt, men det var det faktskt. Även om både Lennart och Zacke är väldigt lydiga så är det jobbigt med två stora hundar, när man inte är van. Är ju faktiskt ett tag sedan. Att jag dessutom hela tiden måste tänka mig för med mat och leksaker, gör ju inte situationen lättare. Vill inte ha någon mer blodspillan.
Nu blir det nog en kopp kaffe till innan bäddning och påklädning. Ja, jag var ute i pyjamas när jag rastade hundarna. Ingen vaken i Berga halv sju en söndag morgon och kläder som kläder. Gick ju inte ut naken i alla fall. Hujedamej, det hade väl sett ut. Återkommer nog under dagen, om inget oföutsett inträffar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0