Vårvindar friska......

I dag är det tisdag och ute blåser friska vindar. I går kom det in ett riktigt åskväder (och då menar jag inte LM) och störtregn. Enligt dottern gick det knappt att se vägen mellan Kristdalainfarten och Glahytt. Tur att hon har kört så många gånger så hon vet vart hon ska.
I går var det hämtning av grovsopor. Så både vi och hyresvärden bar ut lass efter lass. Hann i sista minuten rädda ett gammalt symaskinsunderreda, som jag skall göra om till sybord. Blir en sväng till Karlsson eller sågverket för att köpa en lagom stor skiva. Blir nog himla bra.
I dag blir det väl inte så väldigt mycket gjort. Om jag skall vara lite gnällig så har jag för jäkla ont. Kanske är dags att köpa en ny madrass. Kan kanske bero på den. Får väl testa sonens säng när han flyttar in i lägenheten mitt emot. Det kostade ju en hel del, så den borde ju vara kanon.
Var  alla fall uppe till halv sex i morse. Fick i gång kaffet och tog ut hundarna. Vita är ju lite nödbedd så tidigt, men med lite tjat så följer hon med så småningom. I går var hon lite paj i magen, så det blev ett par duschar för den gamla tanten. Hennes päls är ju inte direkt den bästa för en hund med diarré. Vill ju helst inte klippa henne. I dag var hon i alla fall bättre. Tror det var kycklingen i söndags, som var lite för mycket kryddad.
Dottern blev i alla fall inringd på jobb tjugo över sju. Så det blev ännu en brandkårsutryckning. Gäller att vara snabb om dom ringer efter sju och man skall börja sju. Nu är det i alla fall hellugnt. Skall ta mig ner till Konsum lite senare men nu blir det kaffe.

Kommentarer
Postat av: Eldarkajsa

Very Good! I love it.

2011-04-14 @ 09:22:17
URL: http://eldarkajsa.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0