Sol efter regnet



I söndags regnade det riktigt ordentligt och i går var det åska. Även i natt har det regnat ordentligt men nu skiner solen. Ingen åskvärme däremot. Märks att hösten är i antågande trots att det fortfarande är sommar.
Lilla Rambo var helt slut i söndagskväll efter att hans lilla människa åkt hem. Däckade i soffan och orkade knappt gå ut för kvällskissning. Men i går var han sitt vanliga "springjag". Jag körde igång med städ och plock på förmiddagen. Hade kört på ca en timme när LM ringde. "Kan jag inte få komma bort en stund, så jag kommer ut?" Ja vad säger man? Hon blir väldigt stirrig och gråter om man säger nej. Lyckades i alla fall skjuta på besöket till klockan två. Sen var det ju samma visa igen med skåp- och lådinspektion. Samt genomgång av alla (två) rum. Kan ju vara så att det är något nytt sen förra gången. Men det är bara att bita ihop och se glad ut. Alla hästarna är inte i hagen och hon har mer gemensamt med mitt 8-åriga barnbarn, än med mig. Men hon är snäll och trevlig på alla sätt och pratar aldrig skit om någon eller för något vidare. Och det är inte vanligt i dag. Däremot berättar hon samma sak tio gånger. Så trött i skallen blir man i alla fall efter två och en halv timme. Blev viloläge en stund när hon gått hem.
I dag är det tvättdag och allmänt plock. Har snart boat in mig och börjar känna mig hemma. Skall väl snart ta mig an min lilla trädgård. Gräva om dom land som finns, köra bort skräp, göra ordning för pallkragarna som jag skall plantera i nästa år. Hade så´n tur så det låg sex pallkragar kvar efter tidigare hyresgäster och det tackar man ju inte nej till. Just nu ser det ju inte så roligt ut. Men till nästa sommar så.....
Nu blir det lite kaffe innan jag fortsätter plockandet. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0