Lördag morgon

9 grader kallt och snöar. Hundarna är rastade, jag har fått i mig morgondosen medicin och kaffet är klart. Idag blir det, som vanligt, lugnt. Högsbyrunda i går för att fylla matförråden. Mitt kylskåp gick sönder i onsdags. Troligtvis termostaten. Allting fryser, trots att jag bara har det på lägsta möjliga. Ringde hyresvärden i torsdags. Å, kors i taket. Dom kommer hit till veckan med ett nytt. Ja, nytt och nytt. Blir väl ett bättre, får man hoppas, begagnat.
Både dottern, som håller på med nedräkning, och äldste sonen, drar i väg på jobb i dag. Själv är jag bjuden på kaffe, på andra sidan gatan. Hos yngste sonen och sambo. Ja,ja vi får väl se vad som händer. Det som händer nu, är påfyllning av kaffemugg. Återkommer lite senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0