Fredag den 20 maj

Näst äldste sonen fyller 37 år i dag. Inte länge sedan han var en liten lintott med änglahår, som han hatade som pesten, när han växte upp. Försökte till och med stryka det rakt.
Hade tänkt städa i dag men höger höft vill inte det jag vill. Väntar ju inte kungabesök så städningen får jag ta en annan dag. Pratade lite med L på FB i morse. Skulle eventuellt komma upp i dag efter skolan och ta med sig ägg.
Yngsta sonen med sambo och son kom uppklivande i går kväll med ny barnvagn. Lille Lukas har redan börjat gå i pappas spår. Pappa byter bil och Lukas byter barnvagn. Smidigare än den förra. Både sitt- och liggvagn i ett.
Gamla Vita var tjurig i morse. Svea, min röda katt, hoppade upp i sängen för nära mig och det skulle hon inte gjort. Vitas attack slutade med att hon såg ut som jultomten. Hela munnen full med långt katthår. Så tjusig.
Har i alla fall bäddat och diskat på morgonen. Och varit ute med hundarna. Lite knepigt när det är problem att få med sig benet. Men jag har ju inga tider att passa och dagen är lång.
Nu skall jag köra igång perkulatorn och dricka litet kaffe innan jag skall gå ut nästa gång. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0