Morsdag



Ja, så är det söndag den 29 maj och maj månad är snart slut. Hela fredagen och natten till lördag gick i värkens tecken. Länge sedan jag haft så ont. Vad det beror på? Ingen aning. Börjar i alla fall rätta till sig till den "vanliga" värken. Vaknade klockan tre i morse och har tydligen sovit färdigt. Försökte somna om efter värktablettintag, men icke. Så det får väl bli så här.
Skitväder har vi i alla fall haft och har. Känns mer som höst, när man går ut. Mig gör det ju inget eftersom jag inte är någon älskare av värme.
Hyresvärden med fru, kom ju i torsdags. Klippte gräset, grävde land och planterade lite. I går åkte dom hem igen. Skönt i och för sig men man tycker ju att lite mer kunde dom åstadkomma när dom kör ner från Kolmården. Inte särskilt långt i och för sig, men det är ju en bit.
Hittade en gammal bild på Rambo som jag får använda tills jag fått in något nytt på datorn. Måste föra över program till den nya och det tänkte jag sonen skulle hjälpa mig med. Får nog köpa till någon grej för att det skall funka. Skönt i alla fall med en dator som inte stänger av sig efter 30 minuter. Behöver inte använda speedskrivning för att hinna med.
Bakade en tårta i går. I fall det nu skulle vara så att det kommer någon på fika i dag. Yngste sonen skulle dyka upp under dagen med lille Lukas. Annars blir det nog lugnt. Skall försöka komma ut så långt så jag kan plocka lite syrener i dag. Men nu ska jag ta en kopp kaffe till. Återkommer kanske under dagen. Ha en trevlig mors dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0