Regnig fredag

Vaknade av åskknallar i natt. Small till riktigt ordentligt vid halv fyratiden. Men det är skönt med lite regn och regnat har det gjort. Ordentligt. Har nyss varit ute med småkrypen. Passade på innan hyresvärden vaknar. Han och frun kom i går eftermiddag och jag är inte särskilt intresserad av att träffa dom. Svårt att förstå vad dom säger och blir bara irriterad på allt gnäll om hur mycket pengar dom lägger ut på det här huset. Inte på min lägenhet i alla fall. Här är ingenting gjort på nästan 18 år. Förutom det vi har gjort själva. Vad dom ska göra här nu har jag ingen aning om. Men dom har börjat rensa rabatterna. Ja, ja det blir nog bra.
Yngsta dottern kom ner i går. Hade med sig en rosa snurraskkopp och sin dator. Har köpt sig en Iphone så  mamma fick ta över hennes dator med bredband. Liten, liten pluttig sak. Inte länge sedan hon köpte. Jag hade ju bredband kontant och nu blir det abbonemang. Och det ställer till med en del små problem. Alla bloggar och sidor jag brukar gå in på, ligger på den andra datorn. Plus alla bilder. Hur gör jag med det? Flyttar över. Hur? Får mixtra lite så kommer jag väl på det också. Största fördelen är en dator som inte stänger av sig efter 30 minuter.
Yngsta sonen dök också upp i går. Hade varit till medicinmott. i Kalmar och svängt in på IKEA och köpt en matta till mitt vardagsrum ihop med lillasyster. Morsdagspresent som jag önskade mig. Har en vit rya, som blir skitig så fort man lägger på den, men snygg är den. Nu har jag en svart. Tänk vad hundhåren skall synas bra.
Nu blir det kaffe och sen skall jag köra igång och städa lite. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0