Sommarvärmen

har kommit tillbaks. Varmt, varmt, varmt. Definitivt inget väder att baka i. Men det var precis det jag skulle göra i går. Efter att avundsjukt ha läst om supermjölet Manitoba Creame, på Kryddburkens blogg, fick jag till min glädje se att min lokala Konsumhandlare tagit hem det till sina hyllor. Tyvärr dök det upp en oanmäld kaffegäst på förmiddagen, så bakningen fick vänta. Långa utläggningar om toastolar, kökskranar och annat spännande, gjorde att jag slocknade som en klubbad oxe, när kaffegästen gått hem. Baket fick vänta till i går kväll. Men dom frallebullarna var värda att vänta på. Helt suveränt mjöl med otrolig jäskraft. Blev lätta, luftiga och stora frallebullar. Det mjölet behåller vi. Lite dyrare men väl värt pengarna.
I dag är det dammsugahundhårdagen. Har klarat av vardagsrummet och min nya svarta rya. Hund- och katthår gör sig verkligen bra mot mattan. Blir lite paus vid fläkten med jämna mellanrum och nu blir det en kaffetår innan jag fortsätter. Återkommer, som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0