Fredag, en helt vanlig vardag

 
Å så var julen över för den här gången och tomten tar adjö. Dotter och barnbarn har åkt hem till Jönköping. Jag har dammsugit och torkat golven, så nu tar jag helg. Intensiva dagar, så hundarna är helt utslagna. Ja, jag måste väl erkänna att jag är lite småtrött jag också. Nyårsafton blir lugn. Inget festande och inga raketer. Kanske lite ost och kex. Har blivit lite för mycket sötsaker över julen, så nu får jag ta mig i örat och hålla igen.
Katterna har också vågat sig fram igen. Har levt i skräck sen juldagen. Inte för att barnen är elaka, men dom är inte vana vid allt oväsen. Svea smyger runt väggarna ifall det skulle dyka upp något som för oväsen. Tar ett par dagar innan allt är som vanligt.
Nu blir det medicin, lite att äta och insulin. Sen är det soffan som gäller resten av kvällen. God fortsättning till alla.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0