Dålig på att uppdatera

Jag har blivit väldigt dålig på att uppdatera bloggen. Händer inte särskilt mycket här nere på "gräddhyllan". I dag var det snö på marken. Inte mycket , men i alla fall vitt. Ligger väl inte så länge den här gången heller. Blir nog ingen riktig snövinter. Vita är trött i dag. Försökte få med henne ut för en stund sen, men icke. Rambo har också blivit en riktig sjusovare efter kastreringen. Inga tidiga morgnar längre. Får tvinga ut honom när klockan börjar närma sig tio. Funkar inte med Vita, om jag inte bär ut henne. Och det tänker jag definitivt inte göra.
I dag blir det inköpsresa till Högsby. Tomt så det ekar i både kyl och frys. Men innan dess skall jag ta ett krafttag och städa ur "plastskåpet". Blir alltid fruktansvärt rörigt bland plastburkarna. Besticklådorna behöver också rensas ur och ändras om. Med en liten marodör, som kommer på besök och öppnar alla lådor, gäller det att ha ofarliga och tåliga grejer längst ner. Har ju knoppar istället för handtag, så det går inte låsa med en pinne heller.
Nu skall jag ta en kopp kaffe, sparka upp Issa ur sängen så jag kan bädda och sen ta itu med skåp och lådor. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0