Vinter

Man ska vara försiktig med vad man önskar sig. Jag ville ha snö. Och snö fick jag. Så mycket att jag var tvungen att gå ut och skotta. Fick en fin vink av grannen som ställde en snöskyffel utanför dörren. Nu har jag ju en snöskyffel och hade väl tänkt skotta undan, när jag behövde komma ut på framsidan. Nu blev det i går och det får jag lida för fram till onsdag. Minst. Snöar i dag också, så vi får väl se om jag behöver gå ut och skotta lite till. Hundarna gillar det definitivt inte. Går bara det är skottat. Rambo for visserligen skällande efter snöskyffeln, men annars håller han sig på skottade gångar. Vita går helst inte ut.
I dag blir det alltså inte mycket gjort. Har kört igång en maskin med tvätt, men det sköter sig ju självt. Lite matlagning blir det väl också. Just nu försöker jag bara få så mycket ordning på rygg och höfter så jag kan hämta posten. Nu blir det kaffe. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0