02.29

Att nätter kan vara så långa. Jag har varit så trött hela dagen och bara väntat på att få gå och lägga mig. Men kan jag sova? Inte en chans. Jag hör minsta lilla ljud och det är helt omöjligt att slappna av. Sov en timme mellan elva och tolv. Läst, snurrat,varit på toa, tagit värktabletter,snurrat igen, men det är lögn att somna. Helt klarvaken. Ändå har jag tagit sömntablett. Har ätit dom i nio år snart. En till natten. Kroppen börjar kanske vänja sig vid dom. Men törs inte ta fler när halva natten gått. Får väl köra igång perkulatorn och ta lite kaffe. Då somnar jag garanteratinte. Skall inte göra något speciellt idag. Vara hundvakt på förmiddagen, ett par timmar. Dottern skall till sjukgymnasten och till apoteket och hämta Trombyl till mig. Om jag skulle göra ett frest och försöka sova en stund. Återkommer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0