Byta läkare?

Torsdag. Veckan går fort. Snart helg igen och lucia. Undrar om någon lussar för mig. Då får dom vara uppe tidigt. Min läkare är tydligen tjänstledig, så nu får jag olika varje gång jag ringer. Inte roligt alls. Ville ha nya sömntabletter, men icke. Jag måste komma ner på ett besök. Var så länge sen jag var där. Tur jag fick Trombyl i alla fall. Man åker väl inte till läkaren om man inte är sjuk. Sist jag gick dit för ont i foten blev jag jättesjuk. Högt kolestorol, högt blodtryck och diabetes. En månad efter det fick jag en hjärtinfarkt. Så det törs fasen åka till vårdcentralen. Eftersom min husläkare är borta funderar jag på att byta till Höbsby vårdcentral. Är ju inte så långt att åka som det är till Mönsterås. Det värsta är naturligtvis mina sömntabletter. Får väl bli många vakna nätter istället. Blir så irriterad så jag blir arg. Blir också en aning irriterad på alla som ringer och vill pruta på priset på Märta. Det är väl för jösse namn ingen bil. I en bilaffär ska det prutas och köpslås men definitivt inte när det gäller en hund. Eller för den delen, något djur. Och så alla dumma frågor, "hur stor blir hon som vuxen och hur många kilo kommer hon att väga". Det beror på hur mycket mat du stoppar i henne. "När blir hon rumsren, kommer hon att skälla mycket på främmande hundar och människor." Det finns ingen hejd på dumma frågor. Visserligen kanske det inte är så lätt om man aldrig haft hund förut, men ändå. Nu måste jag plocka fram mat ur frysen. Blir nog något lättlagat idag.

Kommentarer
Postat av: Tiagirl

Jag kan avvara ett gäng zolpidem(http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=20011214000520&DocTypeID=7&UserTypeID=2 - får dom istället för stilnoct för dom är billigare)för jag sover ju så oerhört mkt bättre nu för tiden och jag har nog ett recept som ligger på apoteket dessutom.

2008-12-11 @ 11:29:49
URL: http://tiagirl.se/blogg/
Postat av: Tiagirl

Asch, glömde ändra adressen...bor här nu och förmodligen tillsvidare.

2008-12-11 @ 11:30:44
URL: http://tiagirl.nu/blogg/
Postat av: Tiagirl

Phu...hoppas posten är till iaf 17.30 i den här blomlådan för isf har du det i morgon! Var på apotektet förrut och hämtade annat och frågade lite snällt om jag hade passerat månadsgränsen och det hade jag. Har "frikort" så dom kostade mig bara frimärkena och det kan jag överleva!!



Vad söt hon var Märta...

2008-12-11 @ 17:13:14
URL: http://tiagirl.nu/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0