Dags för tomtar

I dag har jag börjat plocka upp mina tomtar. Har väldigt många. Fler än jag kom ihåg. Var på julmarknad i medborgarhuset i går. Som vanligt fanns det ingenting. Glögg och pepparkakor. Lotter och hyacinter. Tog fem minuter sen gick vi hem. Märta var med för att lära sig vistas bland mycket folk. Hon ville inte alls vara med. Kröp in i jackan och gömde sig. Något ont när vi kom hem. Dottern fick springa hem och hämta mina kryckor, annars hade jag väl blivit stående på Storgatan hur länge som helst. Jättejobbigt att ta sig tillbaks, trots kryckorna. Blir så less på att jag inte skall kunna göra något längre. Tjugo meter, sen känns det som det sitter knivar i rygg och höfter. FAAN! Och i morse fick jag verkligen lida för den lilla promenaden. Tog mig knappt ur sängen. Tycker inte det här är roligt. Jo, roligt att plocka fram tomtarna och annat julpynt. I år skall det verkligen vara rött, även om jag läste i Aftonbladets bilaga att det skall vara vitt och enkelt. Inte här, här skall det vara röd tomtejul. Fick ju värst tomtenojan förra julen. Var in på Tradera , Jysk, Karlssons, Loppis och Miljöhuset och det var inte lite jag handlade + att jag redan köpt på mig en del i år också. Mest på Tradera. LM som brukar komma hit och prata mat och tomtar, ligger i alla fall långt före mig när det gäller antalet tomtar. Hon har över 2000 tomtar. I en liten 2:a. Har sett det en gång och då var det bara 1756. Man tror inte det är sant när man ser det. Kan knappast röra sig för alla tomtar. Till och med fullt i badrummet. Och nu är det ännu fler. Undrar om jag skall bli så´n. Tomtar på loftet har jag ju redan så, vem vet. Kanske. Nu skall jag i alla fall sova. Haft besök i kväll och är rätt mör i huvudet. GOD NATT!!!

Kommentarer
Postat av: Stordotter

Nä du får inte bli nån knäpptant som LM. Tomtarna åker ner i kartongerna igen efter jul väl? Hoppas

2008-12-08 @ 08:42:47
Postat av: Tiagirl

Jag skulle vilja ha ett "eget" STORT rum där jag kan vara och scrappa, pyssla och där skulle jag vilja ha ALL jul framme så jag kan se det. Pyssla mera, köpa mer(hm...sålde ju av det mesta inför förra julen i nån märklig panik???)...vill inte knöla ner allt i lådor utan ha det framme. Även sånt jag inte använder. Finns folk som har tex en fin garderob där dom har ljusstakar, annat designdravel så dom lätt kan byta ut. Såg sånt i Allt i Hemmet som jag borde sluta läsa för jag får ångest över alla fiiiina avskalade hem.

Ang söthönan så har jag bara pratat med F och G och känner att dom "är på min sida"... Men hon pratade senast häromdagen om dig när vi plockade upp alla goa tomtar du gjort och hon var säker på att du gjort fler till henne som vi skulle åka och hämta... Nu följde hon med mamma hem men jag kanske lämnar av henne hos dig med lördagsgodis och så en påse godis till dig innehållande valium och annat lugnande som jag känner jag själv behöver efter en dag med hennes svada och energi. :)

2008-12-08 @ 09:37:42
URL: http://tiagirl.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0