Evita

Äldsta sonen ringde och undrade om jag var intresserad av en hund. En papillontik som heter Evita. Så nu kommer hon hit julafton så jag får ha henne på prov ett tag. Det är ju inte säkert att hon trivs med mig eller jag med henne. Men vi gör väl ett frest.
Dottern är i Jönköping. Som vanligt var tåget sönder, så det blev buss till Hultsfred. Försening till tåget därifrån till Jönköping,så det blev taxi till Nässjö och tåg därifrån. Måste kosta SJ en himla massa med alla förseningar och trasiga tåg. Men resan blev gratis.
Tänkte koka risgrynsgröt och göra grynkaka. Har letat som en galning efter min receptbok med mat från Hälsingland. Har säkert lagt den på ett riktigt korkat ställe. Allt brukar dyka upp när man inte letar.
Bullbaket blev inställt. Trodde jag hade torrjäst hemma, men icke. Får baka i kväll eller i morgon.
Skall ta fram strömmingen ur frysen så jag får göra ättikströmming och rullströmming. Sen skall jag lägga in lite sill. Gott till grynkakan.  Steka köttbullar och göra Jansson. Blir inte så mycket mat i jul, men det säger jag varje år och ändå håller man på och slänger mat ut och in i kylskåpet fram till påsk.
Bäst att sätta igång så man får lite gjort. Skall bara ta ut djuren först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0