Inte sova

Tredje natten jag inte sover. Har försökt med allt men, jag har så JÄVLA ont. Sömntabletten jag tar kl.10 har blivit ivägskrämd av värken klockan 11. Så det är inget att engagera sig i. Får försöka skriva mig trött. Det blir svårt. Skriver gör jag ju jämt. I block, på tidningar, toapapper, i böcker(bara mina)på cigarrettaskar, ja allt jag hittar som går att skriva på.Och inte har jag blivit trött. Bättre kanske att hålla sig på ett ställe med sitt plitande. Dottern har gått bredvid i kväll. Alltså gått med en erfaren människa för att lära sig ett jobb, som hon skall klara själv sen.Hon kom hem och sa att"det var ett jättelätt jobb, vi satt på en varsin stol från kl. 3 till kl. 5. Hjälpte tanten till toaletten och hjälpte henne därifrån, då var kl 5 min. över 5. Sen satt vi till kl.var 7, då var det kvällmat och då satt vi också. Sen hjälpte vi tanten att få på pyjamas och sen satte vi oss igen. Till kl. 9. Då gick vi hem." I morgon börjar hon kl. 8 på morgonen. Verkar vara ett slitsamt arbete. Nu börjar jag nog bli trött. Bokstäverna lutar.Bäst att lägga sig innan det gåt över God Natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0