Lördag kväll

Helt skitslut. Var till Högsby och handlade. Karlsson och Konsum. På Konsum hittade mitt barnbarn mig, så hon följde med hem. Eftersom jag inte fick tag på allt jag skulle ha, gick jag på Konsum här hemma. SÅÅÅ mycket folk. Helt otroligt. Hela Berga var nog där. Inte ofta det händer. Var också ner på "Loppis" en sväng. Trollet fick tag på en barndammsugare som hon tyckte var så fin, så den fick hon. Nu kunde hon städa sitt rum själv, tyckte hon. Så hon dammsög hela vardagsrummet hos mig när vi kom hem, och pratade. Det barnet kan prata. Hon pratade hela tiden, från Konsum "Hej Farmor", till hon åkte hem "Hej då Farmor". Om tomten och dagis, katter och hundar, julgodis och att godis är onyttigt, vilken mat som är godast, vad hon önskar sig till julklapp, vad många knappar det är i bilen och varför då.
Helt slut, kämpat för att hålla mig vaken men har kokat skinkan, lagt in sill och stekt revbensspjäll samt gjort lagen till ättiksströmming och rullströmming.
Mimmi och Rambo har varit ovanligt lugna idag. Det har inte varit samma jagande som när Märta var här. Skönt.
Men nu är det dags att hitta sängen så man är pigg och utvilad till i morgon för bullbak och strömmingsinläggning. Eventuellt också julgodistillverkning. GOD NATT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0