Mitt i natten

Som vanligt. Klockan är 3.00 och jag har suttit här en timme drygt. Att det skall vara så omöjligt att sova. En natt av tio kanske jag sover hela natten. Nu har jag slarvat med mitt socker en aning så troligtvis är det därför. Får försöka skärpa till mig innan nyår. Då kommer det där hemska sluta röka. som jag ju,i och för sig, skulle ha gjort förra året när jag fick min hjärtinfarkt. Men, men. Jag rökte inte den veckan jag låg på sjukhuset, men sen var det kört. Hur korkad är man egentligen? I dag skall jag försöka ändra mina kakrecept och använda sötningsmedel. Vet inte om det går men det är väl bara att testa. Återkommer med resultatet. Dottern ville att jag skulle baka "kussimurra", som min mamma kallade dom. Kärleksmums eller snoddas, kallas dom också. Men det blir med vanligt socker. Sötningsmedlet är för jäkla dyrt.
Bullar, mjuk pepparkaka, kaneltoppar, kolakakor, skurna chokladbröd och bondkakor blir det i alla fall. Kanske lite muffins och nån rulltårta. Beror på orken och lusten.
Sen ska julgranen upp hade jag tänkt. Måste ju hinna vara jul innan det skall plockas ner igen. Har några tomtar till från Tradera som jag väntar på. Sen får jag väl ge mig innan det går helt över styr. Vill ju inte ha det som LM. Hon börjar plocka upp sina tomtar i oktober, för att hinna innan jul. 1754 eller nåt var det förra året, så hon har väl snart passerat 2000. Man tror alltså inte att det är sant när man kommer in till henne. Yngsta barnbarnet var med mig dig förra eller förrförra året. Ögonen var som tefat på henne. "Vad mycket tomtar". Helt sanslöst. Men så skall jag inte bli. Hmmm??? Fast det finns dom som tror att jag är på god väg.
Nu skall jag sätta igång perkulatorn, så jag får lite nytt kaffe. Sen får jag nog vila skallen en stund. LM skulle komma kl.elva och det betyder mellan tio och halv elva. Då måste man vara helt inställd och avslappnad för att orka med en timme.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Den stora dottern skulle bli hemskt glad för kaneltoppar. Kan lillasyster ta med sig upp på fredag =)

2008-12-16 @ 09:00:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0