Söndag

Vaknade i morse efter en (för ovanlighetens skull ) skön, natts sömn av att telefonen ringde. Innan jag hunnit upp, hann det säkert ringa fyra gånger till. Så himla jobbigt en söndagmorgon. Vikariesamordnaren på dotterns jobb. Tio signaler minst varje gång. Var färdig att slänga ut telefonen.
Kom igång så småningom och gjorde en massa nytta. Dottern städade och jag fixade julmat. Ättiksströmming och rullströmming. Bakade bullar, griljerade skinkan, gjorde Rocky road och lagade middag. Potatis och fläskkotletter. Gott.
Nu ska jag bara steka köttbullar och göra Jansson + lite mer julgodis. Får se om det blir knäck i alla fall. Eftersom jag inte får äta godis borde jag låte bli att göra en massa, men det är så roligt så jag kan inte låta bli.
Mimmi och Rambo har varit ovanligt lugna och väldigt duktiga idag. Nästan lite skrämmande. Lugnet före stormen? Troligtvis är det pga av att Märta inte är här och stimmar upp dom. Mimmi har, som vanligt, hjälpt mig i köket. Hon står ju alltid på en stol vid diskbänken när jag håller på med mat. Katterna for runt som galningar när jag rensade strömming. Issa lät som ett lejon när hon fick rå fisk. Till och med Mimmi backade. Enligt Issas ägare har hon aldrig ätit något annat än torrfoder. Rädd att hon ska bli bortskämd och inte äta torrfoder alls om hon får smak på annat. Dumheter. Strömming och rått kött gillar hon i alla fall. De gör alla mina katter. Brukar ge dom det emellanåt. Köper grishjärta och kycklinghjärta ibland. Lever är också populärt. Lite får man skämma bort dom.
Nu blir det inget mer gjort idag. Duscha och sen slappa framför TV:n.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0