Tisdag morgon

Tydligen bara jag som är vaken. Kl. är 06.22 och dottern har åkt till jobbet. Hundarna är vakna förstås men det blir inget gå ut än. Dom brukar inte gå ut förrän halv åtta ungefär.
Såg att "någon" sökte förslag på nyårsmat. Ett roligt förslag på förrätt är  - Räkbakelse med krossade ostbågar: 2 skivor formfranska / person. Ta ut till rundlar med ett glas el. liknande. Rör ihop 125 g majonäs, 1/2 dl grädde, 3-4 msk Kalles kaviar, 2 msk hackad dill, 2 msk hackad gräslök och 2 msk finhackad rödlök. Lägg smet på en rundel och lägg en rundel på det. Bred på smet ovanpå och runt om. Låt stå övertäckta i kylen 1 dygn. Krossa ostbågar och rulla bakelsen i detta. Garnera med: räkor, rom, citronskiva och dillkvist. Gott, lätt och roligt.
Till varmrätt; fläskytterfilé, som är billig på ICA den här veckan. Kan man göra mycket av. Många recept på nätet. Enklaste efterrätten: glass med hemgjord varm chokladsås.
Vad jag skall äta nyårsafton vet jag inte än. Beror på. Sitter i alla fall hemma med hundarna. Ingen av dom är skotträdd, men vill inte riskera att dom blir det om jag lämnar dom ensamma. Skulle inte lämna dom i alla fall.
Nu får jag sätta igång att klä mig. Kan inte gå ut med hundarna i pyjamas. För kallt.
Återkommer.

Kommentarer
Postat av: Tiagirl

Men vilka konstiga recept du har!!!!!!! Det där med pommesgratäng ska jag fundera på....jag är ju lite allergisk mot "jansson-stuk" dvs potatis i smala remsor... Men kanske kan lura mig med att det här är tjocka stavar istället...och dessutom lura mig med att det visst inte är konstigt med det istället för potatis i skivor!!!

2008-12-30 @ 09:41:17
URL: http://tiagirl.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0