Lördag kväll o lite trött

Har inte skrivit på evigheter. För varmt och för jobbigt. Håller på att bli galen av den här värmen. Är för sjutton varmare inne än ute. Håller mig vid fläkten så mycket som möjligt. Skall försöka lura hit Lasse och se om han kan få igång takfläkten i vardagsrummet. Då kanske man kan titta på TV. Nu är det mer bada bastu som gäller därinne.
I torsdags morse vaknade jag klockan halv fem av att Coops chufför höll på att slå sönder sin lastbil precis utanför fönstret. Skulle antagligen koppla loss släpet som tyvärr satt FAST. Han försökte lösa det med en slägga och mig väckte han garanterat. På kvällen stannade 50 motorcyklar utanför köksfönstret och tävlade om vem som kunde låta mest. Alla vann!!!! Fredag morgon halv sju vaknade jag av att någon som kommit för sent till torsdagkvällens tävling, tävlade med sig själv samtidigt som han läste en karta. Antagligen för att se var han var och var dom andra var. Hoppas han hittade dom innan helgen var slut. Roligare att åka fler än att larva runt ensam.
Rambo har börjat tuffa till sig. Klarar soffan utan pall fast han är så liten att han springer utan att huka sig ner i kattunneln. Ser lite fånigt ut faktiskt. Men söta är dom.
I dag har jag tillbringat dagen framför datorn. Gjort slutprov i hemsjukvård. ROLIGT!
Är dom inte gullig dom här små liven. Dottern lämnade ett av barnbarnens stora nallar som direkt blev dagbädd till Mimmi och Rambo. När dottern är borta ligger dom där och väntar. Mysigt.
Nu när jag lärt mig lägga in bilder blir det fler så småningom.
Pratade med min bror i torsdagskväll och han påminde mig naturligtvis om min stora avsky för allt vad datorer hette. Fanns en tid när jag tyckte vansinnigt illa om just det jag håller på med nu. Men när Fan blir gammal blir han religiös säger man ju. Nu är det nog dags för sängen. Misstänker att jag får besök i morgon. Har klarat mig ett par dagar men nu är det nog kört, så det gäller att vara utvilad och klar i huvudet. Bäst att ladda perkulatorn fullt. Upptäckte att jag skrivit två olika namn på den minsta lilla killen. Han hette Gizmo när han kom hit men det lät lite larvigt så han blev snabbt omdöpt till Bruno eftersom han var brun. Genialiskt. Det funkade bara inte och så började han bli lite småstöddigt, så Rambo var rätt passande. Inte så att han går och spänner några muskler (för det har han inga) men lite tuff är han.
image1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0