Torsdag 13 november

Valparna växer och blir större men är fortfarande inte stora om man jämför med andra valpar jag haft. Leker och busar för fullt. Helt otroligt att de kan få upp sådan fart med sina små ben. Ajax ,den störste, är svart och ser ut som en rottweiler i miniatyr. Riktig knähund som gärna vill bli upplyft och bli buren. Albin, vår lille tjockis, är brun som sin pappa och är en herre med temperament. Drar sig inte för att attackera både sin mamma och pappa. Särskilt när han är trött och vill vara ifred. Adina, enda tiken, är numera omdöpt till Märta av sina nya ägare. Glad och busig liten tjej. Minst och den som är mest lik sin pappa både till utseende och sätt.
Nästa fredag är det dags för veterinärbesiktning. Då skall dom vaccineras och chippas och sen är det dags för flytt. Lite tomt blir det antagligen men jag har ju fortfarande virrpannan Mimmi och lillgrisen Rambo att skämma bort. För Rambos del får det bli mindre av både mat och godis. Han har lagt ut lite och börjar mer och mer likna en liten boll. Stoppar vi ett äpple i munnen på honom kan han ligga på julbordet. Nu var jag lite taskig. Han gillar mat, precis som jag och har svårt att låta bli att äta för mycket, när det är något gott.
Nu skall jag ta ut hundarna. Dottern är hos sjukgymnasten och får akupunktur så jag är hundvakt. Så nu blir det en liten kissrunda.
Återkommer senare med bilder på hundarna.


Kommentarer
Postat av: Helene

Hej

Nu har jag kommit rätt har letat flera gånger men jag har glömt en punkt såg jag. Sätt in lite bilder på valparna så man får se dom.



Ha den bra natt

Helene

2008-11-13 @ 23:09:08
URL: http://www.Lantsidan.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0