Fredag

Skönt att vakna i morse i en nystädad fin lägenhet. Efter frukost åkte vi till Oskarshamn. Var på Shalom och Baltiska boden. Gjorde en del fynd som jag ska redovisa senare. Åkte till en nyöppnad affär som, enligt Laila, hade precis allt. När en affär har precis allt tänker jag mig Ö&B eller Rusta, typ. Dessutom var allt till halva priset. Krukor, vaser och ljusstakar. I många färger och former. Blev lite besviken eftersom jag väntat mig något annat. Köpte i alla fall en svart keramikros till ett värmeljus och två vita keramikrosljusstakar.
Efter en underbar middag på McDonalds åkte vi hem. Laddade om med värktabletter och åkte vidare till Karlsson. Där finns inte heller allt längre. Mer färg blev det i alla fall. Dottern har blivit målarberoende. Sen blev det Konsum. Där stod det en gubbe från Securia och delade ut SafeKey nyckelbricka. Gratis i 6 månader. Då kom jag att tänka på äldsta dottern, som är en överdängare på att tappa och kasta bort nyckelknippor. En gång stod hon på bron som går över Emån i Fliseryd. Snurrade nyckelknippan runt fingret varvid den naturligtvis far av och åker i vattnet. Landar på en avsats på bropelaren en bit under vattnet. Otur för dottern, kom hennes mamma just då och fick reda på vad som hänt. Resten är historia. Dottern fick så snällt pallra sig ner i det iskalla strömmande vattnet och dyka efter nycklarna medan en lätt irriterad moder stod och morrade på bron. Hon fick i alla fall tag på nycklarna. Och den gången hade det nog inte hjälpt med SafeKey nyckelbricka.
Nu ska jag ta mig lite kaffe och en napoleonbakelse. Ja, jag vet att det är förbjudet eftersom jag har diabetes. Men vad ska jag göra. Brödförsäljaren på Karlsson lurar alltid på mig nå´t när jag är där. I dag tänkte han lura på mig en tårta, men jag lyckades få det till två bakelser. Återkommer framåt kvällen.

Kommentarer
Postat av: stordottern

A det var jvligt kallt ska jag säga dig & jag kommer aldrig glömma det brrrrr*

2009-04-03 @ 19:58:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0