Issa

Rambos kompis Issa (Melissa) som han gillar att dra i svansen. Riktig myskatt.
Nu har jag diskat efter middagen. Rester från söndagssteken. Innan jag lagade middag, bakade jag två sorters kakor. Kolakakor och cookies med chokladbitar och havregryn. Bra att ha på lut. Nu ska jag vaxa köksbordet och köksstolarna, sen är det färdigt. Dottern håller på att slipa ett skåp som jag ska ha i köket. Äldsta barnbarnet i Jönköping hade det förut och nu har jag tagit över det. Skarpa färger i rött och gult som slipas bort för att bli vitt. Blir två dagarmed målande, sen är allting färdigt. Ska bli skönt att få ordning på allting. Dammsuga och torka golv och målning. Putsa fönster och byta gardiner. Köksfönstret ser för jäkligt ut eftersom Mimmi sitter där, så gott som varje dag. Även Rambo emellanåt. Vita är det mer ordning på. Hon är aldrig uppe på köksbordet. Kan i och för sig bero på att hon inte tar sig upp.
Nu ska jag i alla fall ta lite kaffe innan jag kör i gång med köksbordet. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0