Läkarbesök

Hann inte skriva på morgonen. Hade tid hos läkaren halv nio. Fastande. Det betyder INGET KAFFE. Fick i alla fall en bra läkare. Visserligen hade hon inte fått mina journaler från Mönsterås men jag hade medicinlista med mig så hon hade nå´t att gå efter. EKG:t var bra. Blodtrycket högt 180/100, så det blev mer mediciner och ett återbesök om två veckor. Såg ut som en välfylld Konsumkasse istället för en Apotekspåse. Kunde knappt knö ner tabletterna i dosetten. Fick nya mot värken, men inget att sova på. Skulle inte behövas med de nya värktabletterna. Ja,ja vi får väl se.
Nuhar jag i alla fall fått i mej en stor mugg kaffe. Börjar fungera igen. Ska städa lite och laga middag (som vanligt) och sen blir det lite vila. Kom överens med Eva (min läkare) att jag skulle börja gå. Köpa stegräknare - inte. Kan nog sjutton gå ändå. Ska försöka komma igång och gå en runda varje kväll. Lite mer motiverad nu eftersom jag gått ner över sex kilo sen i höstas. Inte mycket kanske, men mer än jag trodde. Trodde jag gått upp, faktiskt.
Kom plötsligt på en bra idé. Jag köper en stegräknare och sätter den om magen på Rambo. Vad imponerad Eva ska bli. Måste bli en 30 - 40000 steg om dagen. Minst.
Nu är det time för lite mer kaffe. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0