Lördag morgon 11 april påskafton

Det där med att sova på nätterna är väl bara att lägga ner. Har snurrat sen klockan elva och nu är det morgon, kvart över två. Gick nyss förbi folk här utanför. Varför är dom inte hemma och sover? Grannen kom hem för en timme sen och hundarna fick värsta tokrycket som vanligt. Det ska inte vara folk i trapphuset på nätterna. Eller, det ska inte vara folk i trapphuset över huvud taget. Det är deras trapp, deras gård och deras gata utanför köksfönstret och gud nåde den som inkräktar på deras domäner. Nu är dom i alla fall tysta och lugna. Blir lite rastlösa när jag inte kan ligga still utan snurrar och vänder mig. Rambo sover ju under täcket och så nära som det bara går. Så för den lille stackarn är det skitjobbigt. Nu ligger dom inne hos dottern. Lite lugnare där. Dom får nog ligga kvar resten av natten.
Nu smäller tidningsbudet i brevlådan och jag har blivit väldigt kaffesugen. Ska försöka sova en stund innan jag kör i gång perkulatorn. Har fått i mig några värktabletter, så det ganske går att somna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0