Ny vecka

Sovit fruktansvärt dåligt i natt. Varmt och svettigt. Två hundar som inte kan bestämma sig för vilken sida dom ska ligga på. Om dom ska ligga över eller under täcket eller bara sitta upp och lyssna om det kommer nå´n. Mitt i natten. Jovisst. Klockan två gav jag upp. Gick på toa och satte mig sen vid datorn. Hundarna försvann naturligtvis. Klockan fem gick jag och la mig igen och sov till sju. Nu börjar den här hemska tiden med en lägenhet som är varmare än en bastu. Nu är det fläktar som gäller. Natt som dag. Baka i dag är inte ens att tänka på. Stor risk för värmeslag.
Stackars Lennart. Han lider i värmen. Som tur är tar sonen med honom till badet varje dag. Han har en päls som bäst lämpar sig för vinter och snö. Ja Lennart alltså, inte sonen, även om han också är rätt luden. Jag gillar väl inte vintern så värst och inte sommaren heller. Är nog en typisk lagommänniska. Höst och vår med lagom temperatur, det är mina årstider. När jag var yngre kunde jag inte få nog av solen men nu lider jag mest. Sommarkvällarna är rätt svala och sköna. Men dagarna är för vedervärdiga. Beror antagligen på att lägenheten är så fruktansvärd varm på sommaren. På vintern däremot är den kall. Beror antagligen på dålig isolering, dåliga element och otäta dåliga fönster.
I dag ska dottern till Karlsson. Får se om jag eventuellt följer med. Skulle ha svart garn till döskalletröja till Love, Melvin, Kasper. Att det ska varaså svårt att bestämma ett namn.
Skulle köpa några tomatplantor, men vet inte om det är för tidigt. Får kolla det. Nu ska jag fylla på kaffemuggen. Återkommer senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0