Söndag kväll 19 april

Helgen slut. Barnbarnet åkt hem till Blomstermåla. Blev väldigt tyst. Hon kan prata den ungen. Mycket "varför" och "vad gör du". Stod och skalade potatis och hon kom och frågade "vad gör du?" Eh, diskar. "Du diskar ju inte, du skalar potatis." Jaha. Så har det varie hela helgen. Men hon är självgående och väldigt duktig på att sysselsätta sig själv. Och det är bra.  Går och lägger sig utan protester och sover länge på morgonen. Himla skönt att hon inte är uppe och surrar klockan fem. Visserligen är jag, för det mesta, vaken. Men kanske inte så glad och trevlig innan värktabletterna gör sitt.
Kommer hit om två veckor, talade hon om innan hon åkte. Ja,ja det blir säkert bra. Fick en fin orkidé i vit och svart kruka av modern. Jättefin. Men jag är dålig på orkidéer. Får nog läsa på.
Mitt nyaste barnbarn sover och äter, enligt rapport från hans moder. Duktig pojke. Kommer hit till valborg så man får låna lite. Om fadern tillåter, vill säga.
Är något telepatiskt mellan Jönköping och Berga. Eller troligen koppling mellan mor och dotter. Av någon anledning lagar vi samma mat rätt ofta. På samma dag alltså. I dag hann jag inte svara när hon ringde och skulle ha recept på köttfärslimpa. Vad vi åt idag?? Köttfärslimpa, naturligtvis. Lite läskigt ibland.
Var på loppis i går och hämtade min stol. Hittade ett vitt badrumsskåp för 35 kr. Ett gammalt bakbord och en snygg vit hylla med svarvade pinnar. Till badrummet också. I fredags var vi på Kupan. Köpte fyra jättefina gamla tallrikar. Vita. Några blomkrukor och glasburkar.
Nu är det bara sista medicinintaget och sen blir det sängen. I morgon kommer LM, så det gäller att vara utvilad.

Kommentarer
Postat av: stordotern

haha ja det har blivit samma middag ett antal ggr nu.

2009-04-20 @ 09:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0