Söndag kväll

Så är söndagen inne på sluttampen. Alla hundarna har badat och blivit riktigt genomkammade. Så fiiina. Svea blev också kammad ordentligt. Hon fäller vinterpälsen just nu och ser för bedrövlig ut. Får ta en vända till i morgon för att få bort all lös päls.
Lagade middag till dottern kom från stan. Fläskfilé, vitlökspotatis och hemgjort vitlökssmör. Så himla gott. Annars har det varit lugnt. Fått färdigt dotterns byxor och diskat. Är väl vad jag gjort i eftermiddag. Tog en liten eftermiddagslur medan dotra var ute och tvättade bilen.
Sitter och funderar på vad jag ska laga för mat på torsdag. Hade tänkt göra souvlaki och klyftpotatis med tzatsiki, men eftersom den lille äter tuttemjölk blir det nog lite häftigt för honom. Får kanske tänka om lite. Makaroner och köttbullar kanske. Nä, blir lite tråkigt. I morgon ska jag i alla fall ha stuvade makaroner och korv. Det var rätt länge sedan. Om det inte blir för varmt kanske jag kan baka lite. Bullar och några kakor, kanske. Tar ju egentligen ingen tid.
Börjar väl bli dags för sängen.Medicinen är uppdelad i dosetten och färdig för kommande vecka. Har så mycket piller så jag får använda milt våld för att stänga locken.
Grannen fick reda på att jag gillar Refreshment, så nu har han bränt en hel hög med skivor. Tolv eller tretton stycken tror jag det var. Snällt, men jag har lite svårt för att ta emot saker. Han ville inte ha betalt för skivorna heller. Är rädd för att det kommer en svarodag. Får väl bjuda på kaffe nå´n dag när han är nykter. Dvs aldrig.
Nu ska jag hälla i mig sista kaffet och ramla i säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0