Sovmorgon

Min bror ringdeoch väckte oss tidigt. Eftersom jag vet vilket tillstånd han befinner sig i just nu, struntade jag, i vanlig ordning, i att svara. 'En koll i röstbrevlådan visade att jag haft rätt. Inget viktigt. Bara dravel om min andra bror och vad hitta på när han fyller 50. Är för sjutton två månader dit. Inget man behöver ringa kvart i sju om, en söndagmorgon. Efter lite inlägg på bloggen gick jag faktiskt och la mig igen. Alla sover en söndagmorgon. Även jag, fast jag aldrig gjort det förut. Av någon anledning har någon kört inen skruvmejsel i ryggen på mig och det gör in i helsikes ont. Så idag blir det värktabletter till klockan åtta i kväll. Sen ska jag vara fastande till läkarbesöket i morgon bitti. Inget nattätande av knäckebröd. Sjuttsingen också. Nuska jag klä mig och åka ner på loppis. Måste kolla om det finns nå´t mer att måla vitt. Han hade ett litet fint pelarbord och en fin hylla som jag ska kolla upp. Måste hålla dottern sysselsatt. Hon börjar plocka ner allt möjligt som hon ska måla. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0