13.16

Så har vi varit på loppiset. Där var man efterlängtad vill jag lova. Stor kram blev det av herr loppis. Hittade inget speciellt. Dottern hittade salt- och pepparkvarn i svart. Favoritfärg. Hon har svart och jag har vitt. Börjar plocka i hop till framtida flytt.
Vita fick följa med oss. Hon är lite osäker på mamma tjurmupp, som kan få ett utbrott rätt som det är. Flög på Rambo ordentligt när vi kom hem bara för att han hälsade först. Stackars Vita stod kvar ute i trappen och vågade inte gå in.
Valparna är  jätteläskiga och deras mamma rena skräcken. Stackars Vita.
Slängde in en kyckling i ugnen när vi kom hem. Eller, slängde gjorde jag väl inte. Kryddade och ställde in den.
Dottern är ute och klipper gräset. Ser för jäkligt ut just nu. Måste rensa land och plocka bort vissna växter. Tänkte dom skulle få undan balkongräcket först,bara. Pratade lite med äldste sonen på förmddagen. Var lite ledsen, men det ordnar sig förhoppningsvis.
Nu skall jag plocka bland mina tre lådor med böcker. L och L  ville ha en del. Deckare och tantsnusk. Gissa vem som vill ha vad? Är det någon mer som är intresserad är det bara att tjoa till. Annars går allt till Kupan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0