18.40

Det har varit en låång dag i dag. Ingen ordning på nå´nting. Hämtmat från Högsby. Kebab. Sovit. Varit ut med hundarna. Särat på Mimmi och Rambo. Mimmi mycket tjurigare den här gången. Riktigt aggresiv. Grannen var upp och tittade på dom. Ville ha hjälp av dottern att bära in nya TV:n. TUUNG. Skönt att det snart är kväll så man får gå och lägga sig.
Läste stordotterns blogg om skolstart på högstadiet. JAG kommer faktiskt i håg när jag började sjuan. Då hade åttaåriga folkskolan utökat till nioårig. Realen togs bort. Vi var de första sjundeklassarna som började på Parkskolan. Några sista realklasser gick sista året där. Vi samlades utanför skolan och blev uppropade. Herregud så stort det var. Så länge se´n. Då hade vi skoldag på lördagarna också. Vi hade fyra timmar hemkunskap. Inte klokt egentligen. Och nu har jag barnbarn som börjat högstadiet. Alla mina barn har gått på Parkskolan och haft samma lärare som jag hade. Lite roligt faktiskt. Hu så gammal jag blev helt plötsligt.
Nu skall jag ta lite kaffe. Försöka väcka dottern, som ska bada Mimmi och sen bädda rent till valparna. Dom växer medan man tittar på dom. Äter, äter och äter. Killen är väldigt pipig. Piper till och med när han äter. Nu återstår att hitta på namn åt dem. På B. Bernhard och Bianca är så gott som klart. Men resten. Förslag???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0