Ja, så var det tisdag



Vaknade halv fyra. Satte igång kaffet och kollade lite bloggar. Segade till halv sex, då jag tog min medicin och gick och la mig igen. Somnade faktiskt om och sov till åtta. Vaknade av att Issa fått spelet och rusade runt som en dåre. RAMBO!!!!!
Nu regnar det. Skönt. Lite svalare inomhus. "Bara 24+" så jag har inte behövt köra i gång någon fläkt ännu.
Min balkong är för tråkig. Så här har den sett ut i två somrar . Stor, men absolut inte fin. Brukar alltid ha fullt med blommor. Luktärtor, pelargoner, prydnadspumpor, kryddor, rabarber och även potatis. Rabarbern växer utanför i landet just nu. Även smultronen jag planterade ut efter att dom gjort sitt på balkongen. Sista gången sådde jag krasse. Indiankrasse och någon slingrig sort. Aldrig mer. Blev full med stora äckliga gröna fjärilslarver. Vilket tydligen är väldigt vanligt. Tror det var kålfjärilen som gillar att lägga ägg på krasse. Ja inte hos mig i alla fall. Änglatrumpeten jag fick som ett litet skott av L, lever fortfarande. Växer bra, men brukar börja blomma först när jag tar in den. Vill ha min balkong klar någon gång.
I dag blir det inte så mycket gjort eftersom det regnar. Inget väder att vara ute i. Som tur är. Slipper känna mig som en tråkig stugsittare. Vill ut i skogen och kolla om svamp och bär men klarar det bara inte. Sjuttsingen också.
Nu blir det i alla fall en kopp kaffe till. Sen ska jag bädda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0