Lördag 8 augusti

Sovit dåligt i natt. Trots sömnpiller kl.22 somnade jag inte förrän vid tolvtiden. Vaknade 02.00 och gick på toa. La mig igen och somnade om till kvart i fem. Satte på kaffet, fyllde på värkmedicinen jag tog i natt och tog resten av min morgondos tillsammans med knäcke och kaffe. Molnigt och dimmigt ute. Men det kan fort ändra sig. Städade i går kväll. Stängde in katterna på toaletten och öppnade överallt för att få in lite sval kvällsluft. Hade 31+ innei går. Fruktansvärt. Till och med hundarna led av värmen i går. Ja, inte Rambo. Han är ju en liten mexikanare och älskar värme. Jagade Issa, så gott som hela dagen. Men inte ens hon orkade med honom hur mycket som helst.
I dag blir det nog inte så mycket gjort. Dottern jobbar kväll, 12 - 21, så det blir inget laga middag heller. Kissrundor med hundarna är väl allt.
Evitas förra ägare ringde i går eftermiddag. Saknar naturligtvis sin lilla fröken, men är glad att hon har det bra.
Mimmi har varit orolig i natt. Upp och ner i sängen. Bäddat och krafsat runt i valplådan. Hon har mycket mjölk, så det börjar dra ihop sig. Hon äter fortfarande duktigt, så än är det inte dags.
Klockan är halv tolv och nu börjar det bli riktigt varmt igen. Blir galen på denna värme. "Man kan inte bli något som man redan är". Eller????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0