Måndag morgon

Helt otroligt. I dag sov jag till halv sju. Utan sedvanliga nattbesök till toan och på bara en halv sömntablett.  Ändå sov jag två timmar på eftermiddagen. Men morgonmedicin, värktabletter, kaffe och knäcke, är precis som vanligt. Det kommer jag inte undan.
I dag blir det några telefonsamtal. Till Boxer och till veterinären. Två av valparna har sporrar på bakbenen, som måste bort. Skall höra om vi skall göra det nu eller om det kan vänta till valpbesiktningen. Förra kullen var det ingen som hade sporrar. Dom valpkullar jag haft förut, två schäferkullar och en blandraskull, fick jag hjälp med sporrarna direkt.
Annars blir det inget särskilt i dag. Skall göra kålpudding. Var länge se´n. Så blir det väl lite städ och stök.
Valparna äter och växer. Har inte vägt dom eftersom man ser att dom växer och är pigga. Även den minsta. Hon gick inte upp i vikt första dagarna. Men nu har hon kommit i gång. Vägning på torsdag när dom är en vecka. Dottern pratar om att behålla lilla Busan. Jomenvisst. Skall jag gå ut med 4 hundar när hon jobbar. Varav en valp. Skulle inte tro det. Men man vet aldrig.
Nu blir det en omgång kaffe till. Sen ska jag som vanligt klä mig och bädda. Återkommer troligtvis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0