Ny vecka

Ja, nu är söndagen över. Var helt slut i går kväll. Kollade på en film "Allting flyter", rätt rolig faktisk. Runt tio fick jag väcka dottern tre - fyra gånger. Hon var också helt slut. Söndagen var väldigt intensiv, minst sagt. Inte lätt med en söndag varannan vecka hos mig att få det att fungera. Men snart är det ordning igen förhoppningsvis. Bakade en Glömmingetårta, som gick åt rätt snabbt. En bit kvar till yngsta dotter. Gjorde ungersk gulasch på nästan två kilo kött. Allt tog slut. Jobbardottern fick åka och köpa pizza. Ja hon är ingen större köttälskare ändå. Roligt när alla slickar karotterna.
Vaknade halv sex i dag. Blivande mamman hade kissat i köket så det blev golvtorkning. Hon hade bäddat som sjutton i går kväll. Börjar antagligen dra ihop sig. Ungarna lever rullan i magen på henne. Ser ut som sjögång. Nu vill dom ut.
Väntar på att klockan skall bli nio. Måste ringa vårdcentralen. Mina Tiparol är slut och jag har bara tre sovpiller.
Nu blir det en kopp kaffe till innan dagen går vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0