Onsdag morgon 06.55

Sov till halv sju i dag också. Bortsett från ett kombinerat toabesök + köksgolvstorkning. MIMMI!!!!!!! Fast, hon var likadan förra gången hon fick puppisar. Har ingen ro att kissa när hon är ute. Skall bara in till valparna. Inne en halvtimme, sen är hon på dörren och skall ut. Det som gäller nu i ca sju veckor är golvmoppar och ett stort lager tidningar. Plus en massa rengöringsmedel. Och TÅLAMOD. Inte bli irriterad. Och inte släppa in valparna i vardagsrummet. Lättare sagt än gjort. Blir nog ingen vit rya på golvet före jul. Ingen matta nå´nstans förresten. Har liksom vita mattor överallt.
Vaknade i alla fall vid halv sju av världens härligaste ljud. Regnplask på fönstren. Regnar som sjutton. Himla skönt. Har fått i mig morgonens dos av gott och blandat, kaffe och en hembakad franskbulle, stor som ett dasslock. Himla god. Dotterns kompis hade bakat i går och skickade med bullar, franskbullar och en rulle Marabou. Gott, gott. Får hon gärna göra fler gånger. Recept på frallebullarna vill jag i alla fall ha.
Nu är jag tillbaks efter en stunds ofrivillig bortavaro. Blir galen när datorn bara stänger av sig. Varför gör den det?
Nu ska jag kika runt och se om nå´n mer än jag är vaken innan jag bäddar och klär på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0