Valpning snart?

Mimmi har varit orolig hela eftermiddagen. Bäddat i sin valplåda och vill inte vara ensam. Nu har hon knölat ner sig och väntar helt lugnt. Dottern ligger på sängen och försöker sova. Kan bli en lång natt.
Själv har jag sovit fler timmar i eftermiddag. Blev helt toktrött. Kan det vara retarden jag fick av barnbarnets mamma??? Funkar i alla fall så här långt. Skall ta en till innanjag lägger mig och se hur det funkar i morgon bitti.
Blir lite konstigt när vi går och väntar på valpningen. Kan inte företa sig något alls. Har plockat fram handdukar, som kan behövas. Våg och anteckningsblock behövs också. Dom är så små när dom föds, så vi väger dom varje dag, för att kolla att dom går upp som dom ska.
I dag har balkongbygget äntligen kommit i gång. Två man har bankat hela dagen och inte kommit nå´nstans. I och för sig bra att dom är noga. Kanske kan grilla till jul eller så.
L kom upp en sväng på förmddagen. Kaffe och lite jobbprat. Själv behöver jag inte jobba. Det blir jobbprat ändå. Både med dottern och L.
Nu ska jag nog ta en kopp kaffe och kolla om det är något på TV:n. Miss Marple tror jag. Men det är svårt att koncentrera sig på något just nu. Återkommer med valpinformation.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0