vårdcentralen

Tillbaka från besöket på vårdcentralen. Doktor E hade en himla bra dag. Dessutom hade hon läst mina journaler. Äntligen. Insåg tydligen att jag behöver det jag bett om. Protesterade inte ens mot attt jag tagit värktabletter som var utskriven på någon annan. Fick min gamla vanliga medicin som jag ville ha + sovtabletter och retarden. Fick dessutom en ny värktablett jag skall prova. Långtidssockret vat lite högt, 6,7, så jag skall öka dosen av Metformin. Lite högt  blodtryck skall sänkas med ännu en annan sorts medicin. Skickade mig också till arbetsterapeuten för att få en rollator. Hon var givetvis inte där när jag letat mig igenom trappor och korridorer. Får åka dit på måndag. Tänk så bra allting blir.
LM ringde när vi kom hem. Lyckades avstyra besök i dag under förevändning att Mimmi behövde lugn. Men på måndag kommer hon. För att titta på valparna. Inte. Skall bara kolla om jag köpt något nytt som hon inte sett.
Nu blir det städning. Den städningen som jag påbörjade i går, men inte kunde slutföra eftersom jag inte ville störa grannen. Sen blir det middag. Pasta med ost- och skinksås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0