Nyårsafton

Lugnt och skönt. Smällande utanför naturligtvis. Har nyss varit ute med hundarna. Stackars Rambo fryser om sina små fötter.
Dottern smög i väg till jobbet när jag tog min middagsvila. Diskade middagsdisken när jag kom upp. Drack lite kaffe och tog min medicin. Vilken spännande dag. Broder D ringde i kväll. Länge sen vi hördes av. Får nog ta mig i kragen och åka neröver eller rättöver eller vad det blir. Broder J hade ringt honom eftersom jag inte svarar i telefon när han ringer (mitt i natten). Nu har jag i alla fall ringt två gånger och som vanligt svarar han inte. Pratar antagligen bara nattetid och då sover jag.
Skall försöka hålla mig vaken till tolvslaget, men det blir svårt. Blir väl nytt år även om jag sover.
Fick två bra böcker av stordottern i går. Camilla Läckbergs "Fyrvaktaren", som jag sträckläste. Mycket bra. Nog hennes bästa. Just nu håller jag på med Dan Brown´s  "Gåtornas Palats". Har inte kommit så långt, men den verkar lovande. Både "Änglar och Demoner" och "da Vinci - koden" var ju jättebra. "I cirkelns mitt", har jag tyvärr inte läst.
Börjar bli dags för lite kvällskaffe och sista dagsdosen av medicin. Hörde Anna Anka i vardagsrummet, så jag får väl byta kanal. Har inget behov av att bli förbannad i dag.
Återkommer väl i morgon när alla andra vilar efter nyårsfestandet. Ett gott slut och Ett Gott Nytt År, till alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0