Dumheter

Ringde barnbarnet som vanligt i kväll. Bihanget svarade och sa att hon var ute och gick. Frågade varför hon tog med sig hemtelefonen när hon gick ut. Bättre att ha den kvar i huset så de som är kvar hemma kan svara. Hon hade kopplat över den till mobilen. Antagligen för att den som var kvar hemma INTE skulle kunna svara. Snacka om kontrollfreak. Hur jävla dum får man va?
Barnbarnet ringde i alla fall upp sedan och pratade en stund. Ville att jag skulle ringa i morgon kväll, så då gör jag det. Kanske jag har tur och någon svarar som inte är ute och springer med telefonen.
Barnbarnets mamma ringde och talade om att hon skulle läggas in på BB i dag för övervakning. Inte dags förrän i mitten på april, men Sigge vill tydligen ut tidigare. Nu får hon Bricanyl, för att det skall lugna ner sig och Kortison så bebisens lungor skall utvecklas ordentligt. En vecka till eller två skulle inte skada, men det är bara att vänta och se.
Dottern har kommit hem från jobbet (ja inte den som ligger på BB förstås, utan den yngsta) och rastat odjuren. Dom blir precis sjövilda när hon kommer hem.
Sjövild, kan man väl kalla blondinen i "Sveriges värsta bilförare". Med såna bilförare ute på vägarna lever vi farligt. Fattar inte hur dessa människor fått körkort överhuvud taget. Deras bilskollärare borde skämmas ordentligt när dom ser programmet. Kvinnan som vann bilen i kväll måste vara överlycklig. Nu har hon en egen bil och kan köra utan att ha sin kacklande man bredvid sig. Hade det varit min man som tjatat så fruktansvärt när jag körde bil, hade jag kört ut för ett jättestup bara för att få tyst på honom. Herre min skapare vilka människor det finns.
Nu är det dags för sista koppen kaffe och sista rökat. För kvällen alltså. Tidig morgon i morgon också. Dottern jobbar dag, så jag får dras med odjuren från 06.00 till ca 15.45. Herre min je. Hur ska det gå. Nä, det är faktiskt lugnt. Dom är så stilla och lugna när hon jobbar. Vågar väl inte leva rullan.
Blir väl lite helgstädning och plock om jag inte har för jäkla ont. God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0