Fredag kväll

Åt middag när dottern kom hem,köttfärsbiffar och potatis. Plusgrader så den mesta snön är borta. Men mer är visst på g. Efter disk och utfodring av djur, åkte vi till B-måla och hämtade upp barnbarnet. Fick ett paket och ett egenhändigt skapat kort. I paketet låg ett rött sammetshjärta med text.; "Mitt hjärta klappar för farmor". Så himla gulligt. Måste nog i alla fall ha ett allvarligt samtal med barnets mor. Hon måste låta dottern prata, åtminstone en liten stund varje dag. När hon hade blarrat i ett, från Blomstermåla till Högsby, frågade jag henne om hon inte hade pratat med någon på länge och det hade hon inte, sa hon. Så det har pratats mycket i eftermiddag. Instruerat mig hur hostmedicin skall tas och var den skall stå, samt var hydocortisonsalvan skall smörjas nånstans. Lagt makrillen i skafferiet samt talat om hur Tiger och dom andra gosedjuren skall sova, vilken sorts hund hon skall ha när hon blir stor osv. osv. Blev ett litet avbrott under Bolibompa, sen var det i gång igen. Helt fascinerad över att det var snö hos oss och inte hos henne. Var tvungen att känna hur den kändes här. Mycket lenare än i Blomster. Dotten hade köpt nyponsoppa som tydligen var N:s favvo, liksom juice. Så hon fick pan-pizza och juice till kvällsmat. Strax efter åtta kom hon och sa att hon ville sova. På med nattlinnet och gjorde sig klar och kröp i säng. Fem minuter senare sov hon.
Nu har jag plockat lite och skall också tippa i säng. Har en känsla av att det blir en lång pratsam dag i morgon. Dessutom skall vi plocka fram garn och stickor så hon kan lära sig sticka. God natt.

Kommentarer
Postat av: Tiagirl

Gaaah!!! Låta henne prata??? Jag har satt på radion för det var så konstigt tyst när det slog mig va som saknades!!

Hon pratar ju dygnet runt utan avbrott och har du tur lindrar hydrokortisonet även det skavsåret du kommer få i öronen... :/

Pffft..låta henne prata en stund om dagen...skulle va lycklig om hon kunde va TYST en liten liten stund iaf engång i veckan... :)

2009-02-07 @ 09:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0