Kålsoppa och sälkostym

Evita är så trött. Hon har nog inte heller kunnat sova för Rambos skönsång.  Satte i alla fall på den lille hans sälkostym innan Mimmi kom stormande. Full fart, naturligtvis. Har i alla fall fått i mig kaffe och två knäcke med ost. Malandet på hundarna gör mig skitirriterad, men vad ska man göra. Visserligen blir det ingen parning när han har sin kostym, men man är ju döskraj för att han ska få av sig den när dom är utom synhåll. Han kan inte det, men ändå. Så då blir det ett jädra tjat och mal. Har man sen inte sovit på två nätter är man ju extra stingslig.
Kom ihåg att jag har vitkål i kylen, på tal om ingenting. Tror jag skall göra brynt kålsoppa med frikadeller i dag. I går blev det ju ingen middag alls. Dottern kunde inte äta och jag står inte och gör mat till mig själv. Soppa är ju lätt att bara svälja. Hon får skippa kålen och frikadellerna. Är nog inga problem, hon gillar inte kål. Tog fram ett kilopaket med färs. Tänkte göra pannbiff av det som blir över. Bra att ha i frysen.
Nu svamlar jag bara, som L säger. Återkommer om jag har något vettigt att skriva om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0