Sova? Vad är det

Vaken natt, som vanligt. Har löst korsord en timme och försökt bli trött, men icke. Var ändå så trött när jag la mig vid halv elva. Somnade nästan direkt och sov till halv ett. Lagom? Inte alls. Men vad gör man. Får ingen ordning på nånting när jag inte får sova ordentligt.
I går var det inget speciellt. Åkte in till Högsby och handlade. Karlsson, Konsum och Ica. Sen höll jag på att ringa till lägenhetsuthyraren i Bockara hela dan. Fick ett mail från honom att jag skulle ringa under dagen. Skulle underlätta om han svarade. Försöker i dag igen.
Kollade på arga snickar´n i går kväll. Vad är det för fel på folk? Hur kan dom bara bo i sån röra, år ut och år in. Har man tummen mitt i näven skall man inte köpa hus. I alla fall inte ett som måste helrenoveras. Blir galen när jag ser sånt. Varför inte ta ett rum i taget, så nånting blir färdigt nån gång. Eller varför inte anlita hantverkare när man märker att man inte klarar ut det. Inte mina problem visserligen men jag fattar inte hur folk tänker.
Hoppas bara det går vägen med nya lägenheten. Har redan börjat sortera och slänga. Välbehövligt, hur eller hur.
Nu ska jag i alla fall köra i gång perkulatorn. Blir definitivt inget mer sova i natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0