Torsdag 12 februari

 Vaknade halv tre i natt av plogbilen. Mängder med snö. Kul för ungarna som har sportlov till veckan. Hundarna tycker inte det är speciellt kul. Lilla Rambo fryser, trots ny svart tröja med Snobben på. Lite bökigt att klä på tre hundar varenda gång man skall gå ut. Som att ha småbarn.
Dottern jobbar till nio i kväll så det är jag som får klä på och av dom små liven. Hade annars tänkt att det skulle bli en lugn och skön dag. Icke. Klockan halv ett dök LM upp med mina glasburkar. Eftersom jag inte svarat i telefonen kommer hon bara. Hade nyss varit ute med hundarna så dörren var upplåst. Jämmer och elände. Hon var tvungen att gå runt i alla rum för att kolla om jag köpt nåt som jag inte talat om för henne. Helt sanslöst. Så fick jag som vanligt  höra om hennes ansökan om pension, för säkert tionde gången, vad hon ätit i går och idag med fem upprepningar mellan halv ett och tre. Jo, hon stannade till tre i dag. Det är läääänge. Känns som om man skall tuppa av. Svårt att beskriva hur det är när hon kommer hit. Tre eller fyra saker, mat, tomtar, pengar och mat, som upprepas hela tiden. Dessutom säger hon efter allt jag säger. "Rambo har ätit så dåligt nu när Mimmi löpt och han har gått ner i vikt". Ja Rambo har ju ätit dåligt nu när Mimmi löpt så han har gått ner i vikt. "Jag behöver inte så stor bil för att ta mig fram och tillbaks till jobbet." Nej du behöver ju inte så stor bil för att ta dig fram och tillbaks till jobbet. "Ska jag flytta, vill jag ha ett bättre badrum och bänkar i köket." Ska du flytta ska du ju ha ett bättre badrum och bänkar i köket. Så här låter det hela tiden om totalt allting. I dag malde hon dessutom om apelsiner. "Om jag skulle gå in på affären och köpa en apelsin, jag har inga hemma för dom jag köpte förra veckan är slut, men dom är väl dyrare i dag. Förra veckan kostade dom 9,90 men i dag är dom säkert dyrare. Kanske skulle köpa mjölk, det stod den elfte på paketet men det håller nog nån dag till men apelsiner är ju gott men dom är väl dyrare idag. Förra veckan kostade dom 9.90 men i dag kostar dom nog mer. Mjölk kan jag köpa när jag hämtar pensionen. Jag kanske skulle passa på att gå in i affären och köpa en apelsin men dom är väl dyrare idag.....osv. osv. Blir man trött i huvudet eller blir man trött i huvudet.
Nu är det dags för kisserunda. Återkommer när jag vilat skallen.
Dagen har gått. Har varit ute med djuren en gång till. Huvudvärk. Det har i stort sett snöat hela dagen. Plogbilen dyker väl upp igen framåt natten. I Oskarshamn var det inte plogat alls inne i stan. Men deras snöröjningspengar  var slut redan innan första snön i november. Blir nog inte så mycket mer i dag. Medicin, kaffe och macka. Tror faktiskt jag ska lägga mig i badet en stund. Varmt och skönt för min onda rygg.
Återkommer väl i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0