Torsdag

Sovit hela natten. Vaknade av att yngsta sonen ringde, då var klockan nio. Hoppsan, det var nog välbehövligt. Ringde LM och avbokade glasburkarna. Känner att jag inte behöver dom just nu. Druckit kaffe och fått i mig medicinen i alla fall. Dottern på AF. Blev utskriven för att hon jobbade och inte kom på ett informationsmöte. Helt sjukt. Tydligen viktigare med möten än att jobba. I dag blir det städdag. Välbehövligt. Fattar inte varför det blir så rörigt. Hur sjutton såg det ut när alla ungarna var små? Kom vi överhuvud taget in? Kollade kataloger i går kväll. En vit ryamatta vill jag ha och nya överdrag till soffan. Flyttar jag så blir det vitt eftersom väggarna i vardagsrummet var mörkt plommonfärgade. Eller nåt. Snyggt men rummet blir mörkt. Bor jag kvar blir det grått. Jaja, det blir säkert bra. Det blir väl den dag när helvetet fryser till is. 
Funderade på om jag eventuellt skulle hämta minsta barnbarnet för ett besök över helgen. Dottern jobbar i morgon 7-12. Får prata med henne om vi kan hämta upp henne i morgon eftermiddag eller lördag förmiddag och sen ringa hennes moder. Tänkte ringa och kolla om barnbarnet i Kristdala med, men där är det väl ingen som svarar i vanlig ordning.
Nu är det tajm att klä sig och sätta igång. Rambo hållert på att jucka ihjäl sig med sin sälkostym. Flåsar och dreglar. Får väl en hjärtinfarkt om han inte varvar ner. Får sätta honom i buren ett tag. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0