Nyårsnatt

Klockan är snart tre och jag har varit uppe en timme. Gick inte och la mig förrän klockan var nästan halv två. Helt fel tider och fruktansvärd värk. Funkar inte för mig. Tog en mugg gammalt kaffe och sista fimpen. Måste leta fram plåster och tuggummi.
Efter helgen måste jag ta tag i att ringa vårdcentralen. Få värktabletter som fungerar på mig. Efter tio år är jag nog immun mot det jag har nu.
Hundarna började fara runt halv sju. Eller, ja Mimmi och Rambo. Pippi-Lotta sover gärna lite längre. Lika bra att gå en kisserunda. Minusgrader ute, så jag piggnade till. Har inte sovit många timmar i natt, men det får la gå.
Tydligen bara jag som är vaken. Festprissarna sover väl. Nu går vi väl i alla fall mot ljusare tider. Bara det kunde komma lite snö.
Inte så vansinnigt mycket smällande igår. Mimmi och Rambo var väldigt intresserade och satt i köksfönstret och kollade. Pippi-Lotta gick och la sig. Issa däremot, var lika fascinerad som hundarna och satt med ögon som tefat och kollade ut genom fönstret.
Vet inte om jag ska försöka sova en stund till eller ta en kopp kaffe. Hmm, blir nog kaffe och TV. Återkommer när alla vaknat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0