Söndagmorgon

Har varit vaken sen fem. Tagit medicin och ätit frukost. Gör inte som LM. Hon tar kaffe och två smörgåsar kl. sju till sin medicin. Sen äter hon frukost halv nio. Verkar lite rörigt. Kaffe och smörgås ÄR min frukost. Men var och en har ju sina vanor.
Har sovit rätt bra i natt med bara en hund i sängen. Den hunden däremot har varit väldigt orolig. Van att ha Rambo i sängen också, så hon har travat lite och lyssnat om han kanske kommer.
I dag blir det inget särskilt. Städade skafferiet  och köksskåpen i går. Får se om det blir något annat i dag. Kollade termometern. -8 grader. Men det skulle bli kallt ett par dagar enligt vädret på TV:n. Kunde bli tvåsiffriga minusgrader även här nere. Då blir det tröjor till hundarna. Både Rambo och Pippi-Lotta fryser. Mimmi står inte still så hon håller sig varm. Har varit väldigt emot kläder till hundar men i deras fall är det nödvändigt. Kom ihåg att jag hade ett rutigt fleecetäcke till min första hund. Då var jag fjorton år. Fanns kläder till hundar redan då men i stort sett endast täcken i olika färger. Nu finns det hur mycket som helst. Inklusive skor. Skulle nog Pippi-Lotta behöva. Hon får stora snöklumpar på fötterna när hon är ute.
Undrar lite hur valparna har det. Om dom har växt något. Skulle vara roligt att se dom.
Nu skall jag bädda och duscha. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0